sobota, 17 listopada 2012

Biscornu i Łódź

Jakiś czas temu ściągnęłam sobie kilka wzorów na biscornu. Dwa z tych wzorów wyszyłam ale skończyłam jedno z nich i zrobiłam z koloru różowego cieniowanego i wygląda następująco: 
na początek druga strona:
 i tak wygląda pierwsza strona:
 Tydzień temu 10 - 11 listopada byłam z rodzicami i moja chrześniaczką w mieście Łodzi. Głównym motywem było pozwiedzanie choćby wystawy haftu(niestety na wystawę nie dotarłam ale dotarłam do budynku gdzie była - podjechała tam kuzynka i zaprosiła nas do siebie a nie widziałam jej parę dobrych lat a 11 prawie wszystko było pozamykane bo święto narodowe). Ale pooglądałam inne rzeczy choćby muzeum bajek z semafora - wystawa fajna i aż dziw że laleczki są tak małe.Ale oprócz bajek tych z lalkami też były pokazane bajeczki te rysunkowe tam w muzeum były namalowane na szybie, były też pokazane stare taśmy filmowe i kamery na które były kręcone te bajki.Można też obejrzeć bajki w sali kinowej i ta projekcja jest w cenie biletu. Muzeum znajduje się na ulicy Tuwima i trzeba patrzeć na wszystkie tabliczki bo raczej mało jest to muzeum rozreklamowane.
Teraz pokaże wam fotki jakie zrobiłam sobie w Łodzi:
Tutaj jestem przy wodotrysku na Placu Wolności(tam gdzie jest pomnik Tadeusza Kościuszki) i jak gdzieniegdzie piszą że to początek ulicy Piotrkowskiej
 Takie reklamy można spotkać na przystankach autobusowych i tramwajowych a reklamuje on bilety migawki - nie wiem o co w nich biega - może mi jakaś łodzianka wyjaśni. Chociaż fajny pomysł dla gapowiczów i powinien być reklamą by płacić za przejazd komunikacją nie tyłko w Łodzi ale w każdym mieście
 No i ulica Piotrkowska.Tutaj można spotkać galerię wielkich łodzian:
Na samym początku jest pomnik Twórców Łodzi Przemysłowej a są to:Izrael Poznański,Karol Scheibler i Ludwik Grohman przysiadłam się i ja do nich.
 Drugi to fortepian Rubinsteina jak się wrzuci 2 zł to fortepian gra różne melodie z muzyki poważnej
 I coś dla dzieci Miś Uszatek jest to pomnik z cyklu Łódź Bajkowa znajduje się przy Centrum Informacji Turystycznej. A że jako dziecko lubiłam oglądać tego przesymaptycznego misia więc i tu zrobiłam sobie fotkę
No i chyba najsłynniejszy pomnik to Ławeczka Juliana Tuwima jest tradycja że pociera się jego nos bo podobno przynosi szczęście też go potarłam.Ta ławeczka jest umieszczona przy Urzędzie Miasta w Łodzi
 No i ostatni pomnik przy jakim byłam na ulicy Piotrkowskiej to kuferek Reymonta. Reymont napisał powieść "Ziemia Obiecana" którego akcja jest osadzona w Łodzi.A kuferek jest umieszczony przy Wojewódzkim sądzie Administracyjnym w Łodzi.
 Jest jeszcze fotel Jaracza ale do tego pomnika nie dotarłam ale i tak sporo przeszłam na tej Piotrkowskiej(nawet nie miałam zakwasów).
Pokaże wam jeszcze jeszcze jeden pomnik tylko że on jest w parku wprost naprzeciwko Domu Poznańskiego i manufaktury idąc od strony Placu Wolności jest to pomnik harcerza.
Mam nadzieję że spodobała się wam relacja z Łodzi. Pozdrawiam Joasia
PS. Jeżeli chodzi o wymiankę to wszystkie maile z adresami są potwierdzone więc nie pozostaje nic innego jak tylko czekać na kartki

1 komentarz:

  1. Joasiu,piękny ten Twój spacer po Łodzi.Pozdrawiam. Iza z województwa łódzkiego

    OdpowiedzUsuń

Zawieszam Bloga

  Na dzień 23.08.2021 zawieszam działanie bloga. Poprostu straciłam zapał do jego prowadzenia.Być może kiedyś wrócę ale teraz nie mam chęci ...